Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén Like House jako příklad konvergence televizního a internetového média
Svobodová, Marie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept mediální konvergence jakožto komplexní a nepředvídatelný proces toho, jak se prolínají stará a nová média. Konkrétně je zde zaměřeno na konvergenci televizního a internetového média. Televize se vlivem digitalizace zásadně proměňuje a nevyhnutelně interaguje s internetem. Mediální konvergence je ukázána na příkladu druhé řady české reality show Like House, ve které skupina influencerů - internetových (mikro)celebrit - žije v jedné vile. Like House 2 zde ale není brán jen jako reality show, ale jakožto hybridní multimediální projekt, který se rozkládá na několika mediálních platformách a na němž se podílí mnoho aktérů. Na základně analýzy televizních epizod reality show a přidružených sociálních sítí je závěrem práce, že logika televizního a internetového média je zde inherentně spjatá. Like House 2 je příkladem toho, jaká může být podoba mediální konvergence, v tomto projektu jsou přitom média propojená na mnoha úrovních.
Srovnání přístupu k online formátům u vybraných českých médií v závislosti na korporátní konvergenci
Řepková, Andrea ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Srovnání přístupu k online formátům v závislosti na korporátní konvergenci se zabývá otázkou, jakým způsobem se liší přístup českých deníků Mladé fronty Dnes, Deníku Právo a Hospodářských novin k jejich přidruženým online zpravodajským serverům. Jelikož zvolená média sdílí společnou charakteristiku, kterou je jejich původně čistě tištěný formát, popisuje v práci autorka nejprve koncept konvergence médií, proces internetizace médií, vysvětluje pojem digitalizace a ekonomické principy médií. V rámci výzkumu pak nejprve provádí obsahovou analýzu textů publikovaných v tištěných verzích média, jež následně vyhledává na zpravodajském serveru a porovnává je, dále také uskutečňuje tři polostrukturované rozhovory se zástupci zkoumaných médií. Ze získaných dat lze konstatovat, že situace je v každém z médií odlišná, a to ve většině ze zkoumaných kategorií obsahové analýzy i v samotném fungování redakcí. Redakce Hospodářských novin je personálně totožnou jako redakce HN.cz, redakce Mladé fronty Dnes a iDnes.cz jsou dvě odlišné redakce, které však úzce spolupracují, což neplatí u redakcí Deníku Právo a Novinky.cz, kde se také jedná o dvě samostatné redakce, nicméně jejich spolupráce je omezená. Tato fakta se pak odráží ve výsledcích analýzy i podrobnějších závěrech.
Recepce mediálních strategií využívaných k propagaci japonské kultury v ČR
Grynyuková, Irena ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním japonského kulturního vlivu na dnešní globalizovaný svět. Primárně se zaměřuje na české publikum a jeho vztah k Japonsku. Cílem je konfrontovat aktuální snahy japonské vlády o kulturní export a porovnat je s předpoklady, které má česká společnost o japonské kultuře. Výzkum porovnává výpovědi českých a částečně i slovenských respondentů. Pro sběr byla zvolena kvantitativní analýza, jako nástroj pro sběr dat pak polostrukturovaný dotazník, který se skládal z otevřených a uzavřených otázek. Jeho šíření probíhalo elektronickou formou. Práce je rozdělena na empirickou část, kde se definují hlavní teoretické, historické a společensko-kulturní koncepty Japonska, které jsou vysvětleny v rámci moderní konvergenční kultury a teorie japonského mediálního mixu. Snahy japonské kulturní diplomacie a aplikování soft power jakožto primárního nositele vlivu a politické moci směrem na Západ jsou vysvětleny skrze definování jednotlivých kampaní a konfrontování těchto aktivit s kritikou. V praktické části se provádí samotný výzkum a analyzují se v něm odpovědi 1 609 respondentů napříč třemi předem definovanými vzorky. Ze závěru analýzy vyplývá, že jsou snahy propagace v České republice omezené a probíhají primárně skrze oficiální agentury či skrze samotné fanoušky populárních mediálních...
Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média
Šťastná, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Horký, Petr (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik Televize Seznam - Nový distribuční kanál internetového média se věnuje nově vzniklé televizní stanici společnosti Seznam.cz, která byla spuštěna v roce 2018. Vstup čistě internetového média do oblasti celoplošného televizního vysílání je nejen v České republice nestandardní. V době rozmachu digitálních technologií bývá postup expanze médií ve většině případů opačný. Častěji se setkáváme s případem, kdy televizní stanice spouští své webové verze a sociální sítě, na kterých následně poskytují obsah shodný, jako ve vysílání, nebo jej nějakým způsobem obohacují. Seznam.cz svůj internetový obsah naopak přesunul do televizního prostředí. S technologickým pokrokem, především díky síťovým médiím, dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými typy médií, změnám v mediální produkci, ale také v oblasti mediálních profesí. V době, kdy je každý prostřednictvím mobilního telefonu téměř nepřetržitě online, je pro mediální společnosti důležité nabízet uživatelům pestřejší obsah kdykoli a kdekoli. Jejich publika doznala významných změn především kvůli přístupnosti internetu. Uživatel si může vybírat co bude konzumovat a kdy. Navíc může s mediálními obsahy interagovat nebo je dokonce produkovat. Práce se zamýšlí nad tím, proč se společnost Seznam.cz vydala směrem tzv. starého média v...
Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů.
Jirků, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent)
Disertační práce nazvaná Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů se zabývá aktuálními vývojovými trendy médií a žurnalistiky. V kontextu konceptů mediace, medializace, remediace, mediální logiky a teorie sítí aktérů pojednává o dvou dvojicích provázaných procesů, z nichž jednu dvojici tvoří procesy medializace internetu a internetizace masových médií a jednu dvojici procesy mediální konvergence a mediální hybridizace, které všechny spolupůsobí na média i žurnalistiku v jejich aktuální vývojové fázi, a tím v podstatě i na společnost jako celek. Zaměřuje se na vztahy mezi těmito čtyřmi procesy a poukazuje na jejich projevy i důsledky, jež ovlivňují každodenní novinářskou práci. Přináší také poznatky z provedeného výzkumu, který se zabýval konkrétními dopady zkoumaných procesů na novinářské povolání v České republice, zajímal se o aktuální postoje novinářek i novinářů k technologickému vývoji a proměnám každodenní práce, čímž zároveň prověřil platnost tvrzení či definic, které jsou v souvislosti s problematikou aktuálních vývojových trendů nabízeny vědci. Navázal tak na podobné studie, jež byly uskutečněny v zahraničí.
Konvergence filmu a architektury. Případ Prahy
Poláková, Sylva ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Tato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o interdisciplinární praxi, na jejíchž podobách a fungování se podílí řada dynamik, je výchozí filmová perspektiva doplněna o související témata z oblasti architektury, veřejného městského prostoru, uměleckého provozu i užitého umění včetně reklamní praxe. Široký záběr předmětu této práce je usměrněn úzce lokalizovaným výzkumem zaměřeným na pražskou situaci od devadesátých let dvacátého století až do roku 2010. Kapitoly věnované diskursivnímu poli tvoří společně s případovou studií vrstevnatou zprávu o stavu této specifické mediální praxe, jejíž projevy podléhají rychlému poločasu rozpadu, jenž značně limituje možnosti archivace. Struktura případové studie se odvíjí od vlastního klasifikačního rámce a přibližuje se "katalogovému" formátu, v němž byla určující série otázek kdo, kde, kdy a jak se na dané filmově-architektonické konvergenci podílel. Ačkoli byl sledován určitý časový výsek, nezůstal oproštěn od vazby k předchozím praxím, historickým situacím i konkrétním osobnostem, jejichž odkaz rezonuje také v soudobých projevech filmově-architektonických konvergencí. Archivačně-dokumentační rovinu...
Talentové show v České republice a ve světě - analýza vybraných talentových formátů a jejich postupů v televizním vysílání a jejich vliv na chování publika
Králová, Michaela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce mapuje historický vývoj reality TV a reality show se zaměřením na specifický žánr talentových pořadů, který platí ve světě i v České republice za současný fenomén v zábavním průmyslu televizního vysílání. S využitím metody orální historie jsou podrobněji vysvětleny principy fungování těchto show na vybraných formátech a je poukázáno, jak odlišné nebo shodné strategie se mohou v pořadech po celém světě vyskytovat. Dále se práce zaměřuje na strukturu a úroveň produkce, hlavní rysy v povaze a v chování publika, jako například utváření vztahu diváka k aktérům pomocí osobních příběhů nebo celebritizace a heroizace soutěžících. Dalším bodem analýzy je vykreslení ekonomických tezí a zásad, na kterých talentové show fungují a podle kterých se na televizním trhu orientují a řídí. Práce přibližuje pojmy jako "afektivní ekonomika", "budování lovemarks" či "inspirativní fanoušek", které jsou příznačné právě pro éru konvergence médií, kterou talentové show výrazně zastupují. Na závěr práce vykresluje i roli poroty a její specifické vlastnosti, které jsou nezbytné pro sledovanost a případný úspěch daného pořadu, a následovně poukáže na typické znaky talentových show, které fungují jen na české půdě, a které jsou odlišné od světových formátů v zahraničí. Příkladem může být unikátní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.